AKCIA doprava Zásielkovňa zadarmo, pri nákupe nad 25€ do konca januára 2022

Ako schudnúť z brucha

Ako schudnúť z brucha? Cvičíte denne stovky brušákov a napriek tomu z brucha nechudnete? Toto sú základné chyby ktorých sa prevdepodobne dopúšťate.

Brucho patrí medzi problémové partie, na ktorých sa tuk ukladá najrýchlejšie a pri redukciách odchádza ako posledný. Zbaviť sa tuku je možné prostredníctvom rôznych diét, či zmenou životného štýlu. Nie je však možné zacieliť chudnutie iba na jednu konkrétnu partiu, ktorou je napríklad „chudnúť z brucha“.
Bez ohľadu na to, ako často budete brušné svaly trénovať, neprinesie to želaný výsledok. Chudnutie je proces, ktorý nastáva pri energetickom deficite (keď telo spáli viac kalórií ako príjme) a preto nie je možné zacieliť chudnutie iba na jednu oblasť.
„Chudnutie z brucha“ začína v kuchyni a tomu je potrebné prispôsobiť aj životný štýl. Nie je to však to jediné. Kondiční tréneri a výživoví poradcovia sa spoločne zhodujú, že je žiadúce sa zamerať na vyváženú stravu, pravidelný pohyb, kvalitný spánok, zvládanie stresu. Chudnutie sa potom dostaví aj samé.
Čo však v prípade, ak pravidelne cvičíte a príjmate vyváženú stravu, no napriek tomu sa Vám nedarí chudnúť? Tu je niekoľko dôvodov, prečo sa Vám možno nedarí.

Konzumujete priveľa sacharidov
Základom všetkého je kontrolovať nutričné informácie na potravinách, prípadne si vyhľadať informácie napríklad v kalorických tabuľkách, voľne dostupných na internete. Priveľa výživových doplnkov, či sladených nápojov, ochutených vôd, sladkostí chudnutie zastaví, prípadne spôsobí skôr priberanie na váhe. Nízkotučné potraviny môžu mať priveľa pridaného cukru. Taktiež priveľa ovocia je pre ich vysoké množstvo prírodného cukru nežiadúce. Zníženie celkového príjmu sacharidov je najlepším spôsobom ako začať chudnúť aj z brucha. Samozrejme to nemôže znamenať a ani neznamená, že by sa nedalo chudnúť aj pri sacharidových jedlách. Vždy to bolo a aj bude o kalorickom deficite. Nie je potrebné vzdať sa obľúbených jedál, nech sú to jedlá akékoľvek. Potrebné je regulovať len ich denne prijaté množstvo. K takejto úprave dokonale slúži presonalizovaný jedálniček – speediet.

Príjmate v strave nedostatok proteínov
Proteíny pomáhajú budovať a uchovávať svalové tkanivo. Sú dokonalým zdrojom energie a navodzujú pocit sýtosti. Medzi obľúbené zdroje proteínov patria: kuracie prsia, ryby, vajcia, mliečne produkty, tofu, cícer. Pozor však na jedlá s vysokým obsahom tukov. Tuk sám o sebe významne zvyšuje kalorickú hodnotu jedla a preto i drobná nepozornosť dokáže zmeníť kalorický deficit na kalorický prebytok.

Chcete rýchlu redukciu
Očakávať chudnutie cez noc je nereálne. Všetko potrebuje svoj čas a každodenným meraním a vážením to neurýchlite. Skôr naopak. Stratíte trpezlivosť a vrátite sa k pôvodným stravovacím návykom. Organizmus potrebuje aspoň tri mesiace, aby si na nový životný štýl privykol. Po 4-8 týždňoch však bude zmena už viditeľná. K rýchlejšej redukcii môže významne napomôcť proteínová ketogénna diéta speediet. Nie je to však spôsob dlhodobého fungovania. Výsledky pri dodržaní odporúčaní sa dostavia rýchlo, ale rovnako rýchlo sa dá vrátiť na začiatok ak návrat k prirodzenej strave nebude správne nastavený. Preto ako záverečnú fázu proteínovej ketogénnej diéty odporúčame vždy, presonalizovaný jedálniček. Majte na pamäti, že krátkodobé riešenia, len zriedkavo prinesú dlhodobý výsledok. Proteínová ketogénna diéta je cesta pre netrpezlivých, ale bez kvalitnej stabilizácie a zmeny životného štýlu sa skôr či neskôr vrátite na začiatok. Pripravili sme pre Vás ochutnávkový balíček so zvýhodnenou cenou, aby ste si mohli preveriť, či je keto diéta pre Vás.

ochutnavkovy-balicek-sladky

Cvičíte nesprávne
Cvičenie zamerané iba na brucho nebude postačujúce. Je potrebné precvičovať celé telo. Skvelý spôsob ako spaľovať tuk je intervalový tréning s vysokou intenzitou (HIIT tréning).

Máte nedostatok spánku
Pokiaľ nespíte denne 7-9 hodín, môže to mať vplyv na chudnutie. Môžu za to dva hormóny v našom tele, ktoré ovplyvňujú chuť do jedla. Ghrelín a leptín. Pri nedostatku spánku hladina ghrelínu (hormón vyvolávajúci pocit hladu) stúpa a naopak hladina leprínu (hormón vyvolávajúci pocit sýtosti) klesá. Veľmi nadnesene povedané. Čím dlhšie ste hore, tým viac sa prevdepodobne budete prejedať.

Stres
Stres môže spôsobiť v našom tele nadmernú produkciu kortizolu. Dlhodobo vysoká hladina kortizolu v organizme spôsobí okrem iného i priberanie. Dobrou prevenciou je pravidelná a zdravá životospráva. Platí, že ak znížite hladinu stresu, je viac než pravdepodobné, že budete siahať po energeticky výdatných potravinách. A ak ste po nich už siahli? Skôr, ako zjete všetko čo dom či chladnička dala, skúste sa zamyslieť, či ste naozaj hladní. Možno postačí staré „hlad je prezlečený smäd, tak sa napi“ a vyriešite to šálkou nesladeného čaju.
Všetkého veľa škodí
Doprajte si zdravú stravu, doprajte si všetko na čo máte chuť, ale s mierou. Nič netreba preháňať. Ani priveľa cvičiť, ani priveľa odpočívať. Majte na pamäti, že rovnováha vo všetkom je základom úspechu.

Nastavenia cookies

Používame súbory cookie, aby sme vám umožnili pohodlné prehliadanie webovej stránky a vďaka analýze prevádzky webovej stránky neustále zlepšovali jej funkcie, výkon a použiteľnosť

Nevyhnutné (vždy aktívne, nemožno vypnúť)
Tieto cookie sú potrebné na správne fungovanie webovej stránky
Analytické
Pomáhajú nám pochopiť, ako používate webové stránky. Môžeme ich použiť na zlepšenie
Profilovanie (marketing)
Vďaka týmto cookie súborom vám môžeme zobrazovať relevantný obsah a reklamy, ktoré pre vás môžu byť zaujímavé a užitočné