FÁZA III

III. Fáza (vyrovnávacia)
Fáza, ktorá sa nazýva vyrovnávacia, kde sa opatrne vraciame ku sacharidom. Priemerne sa schudne 2-3 kg za mesiac.
 
Počas tretej vyrovnávacej fázy nahrádzame dve jedlá jedlom pravým. Počnúc druhou tretinou tretej fázy si na obed alebo večeru (NIE AJ AJ!) pridávame menšiu porciu sacharidov (ryža, varené zemiaky). V tretej tretine tretej fázy zameníte šunku na desiatu za menšie jablko, resp. za hrsť ovocia. Dôležité je postupné zvyšovanie dávok sacharidov a postupné rušenie ketózy. Telesné aktivity by už mali byť samozrejmosťou cca tri krát do týždňa. Externé dopĺňanie minerálov či omega 3 kyselín už nie je nutné.
 
Priemernou spotrebou na deň je 2-3 kusy instantných bielkovinových jedál.
 
Časté chyby počas tretej fázy:
 
  • nedodržanie dĺžky fázy a náhle zvýšenie prijatých sacharidov
  • prílohy ako knedle sa musia z jedálnička vytratiť nastálo, a so slovenskými jedlami veľmi opatrne
  • cukry ako čokoláda, zmrzlina, dezerty z jedálnička vynechať
  • konzumácia bieleho pečiva, toto pečivo nahradiť celozrnným alebo tmavým pečivom
  • slabá, resp. žiadna fyzická aktivita
  • sladenie nápojov cukrom

 VZOROVÝ JEDÁLNIČEK PRE FÁZU III

postupné zavádzanie sacharidov v druhej a tretej tretine fázy

Raňajky o 8:00

šálka nesladenej kávy alebo čaju (pokiaľ možno bez umelých sladidiel)
1 sladký instantný prípravok SPEEDIET® 

Desiata o 10:00

10 dkg poctivej šunky

Obed o 13:00 - Jedno hlavné jedlo s vysokým obsahom bielkovín

A) 2 vajcia natvrdo
B) 100 g teľacieho, chudého hovädzieho, zveriny či pečene
C) 150 g kuraťa, morky či králika (bez kože)
D) 200 g chudej ryby

Pripravte si (alebo objednajte) šalát z povolených druhov zeleniny zaliaty 1 polievkovou lyžicou panenského olivového oleja získaného z prvého lisovania za studena.

Artičoky, Huby, Patizón, Sója (klíčky), Brokolica, Špargľa, Pór, Špenát, Zeler biely, Kel, Paradajky, Repka, Čakanka, Karfiol, Reďkovky, Tekvica, Fazuľové struky, Baklažán, Repa, Kapusta (zelená, červená), Šalát (všetky druhy), Uhorka, Žerucha, Rukola, Fenikel,  Paprika, Šalát poľníček, Paprika, Paradajky.

Upozornenie: Uvedené mäsá s vysokým obsahom bielkovín musia byť pripravené bez tukov, bez smaženia, teda úplne prírodne, najlepšie na teflonovej panvici na vode, v pare, či v mikrovlnnej rúre. Zelenina tvoriaca prílohu môže byť podávaná surová, varená v pare alebo dusená na vode. Vždy ju dostatočne osolíme!

Olovrant o 16:00

1 SLADKÝ instantný prípravok SPEEDIET® + veľký pohár vody alebo ľahký čaj či veľká šálka slabej kávy

Večera o 19:00 - druhé hlavné jedlo s vysokým obsahom bielkovín

A) 2 vajcia natvrdo
B) 100 g teľacieho, chudého hovädzieho, zveriny či pečene
C) 150 g kuraťa, morky či králika (bez kože)
D) 200 g chudej ryby

Pripravte si (alebo objednajte) šalát z povolených druhov zeleniny zaliaty 1 polievkovou lyžicou panenského olivového oleja získaného z prvého lisovania za studena.

Artičoky, Huby, Patizón, Sója (klíčky), Brokolica, Špargľa, Pór, Špenát, Zeler biely, Kel, Paradajky, Repka, Čakanka, Karfiol, Reďkovky, Tekvica, Fazuľové struky, Baklažán, Repa, Kapusta (zelená, červená), Šalát (všetky druhy), Uhorka, Žerucha, Rukola, Fenikel,  Paprika, Šalát poľníček, Paprika, Paradajky.

MUSÍTE PIŤ

Myslite na to, že počas dňa je potrebné pravidelne piť! Najlepšou voľbou sú minerálne vody (pokiaľ možno neperlivé) s vysokým obsahom minerálnych látok. V priebehu 2. fázy je treba každý deň vypiť aspoň 1,5 litra tekutín. Vhodné množstvo je 0,35-40 litra na 10 kg ideálnej hmotnosti! Aby ste na pitný režim nezabúdali, doporučujeme inštaláciu aplikácie My Water & Drink Reminder  (inštalácie IOS, android)"

Odporúčané nápoje:

minerálna voda (neperlivá), ľahký nesladený čaj / bylinkový čaj, ľahká káva / kávovinové náhrady (pokiaľ možno bez umelých sladidiel)

BEZPODMIENEČNE SA MUSÍTE VYVAROVAŤ

všetkých ostatných potravín, aj keby ste si o nich mysleli, že sú tzv. „diétne“ či „zdravé“!

Príklady zakázaných potravín rušiacich efekt bielkovinovej diéty: chlieb a všetky ďalšie druhy pečiva, sucháre, cereálie, ovocie a ovocné džúsy, všetky typy škrobovín, syrov a jogurtov, alkohol (vrátane piva a vína) a podobne.

Príjem potravín s obsahom sacharidov, či konzumácia klasického cukru sú striktne zakázané, oproti 1. fáze výnimku tvoria paradajky a paprika.

K sladeniu môžete v prípade nevyhnutnosti použiť stéviu, či iné náhradné sladidlo. 

Počínajúc treťou fázou je telesná aktivita (aspoň 1 hodinu 3 x týždenne) už samozrejmosťou. Vhodné sú tieto typy aktivít: beh, bicykel, plávanie, rozumné posilňovanie, a pod.

Dôležité!

Tretiu fázu delíme na tri tretiny, kedy v každej postupne pridávame sacharidy. Tzn. ak fáza trvá 21 dní, tak v dni:

  • 1 až 7 konzumujeme podľa popisu vyššie, iba 2 x denne hlavné jedlo.
  • 8 až 14 na desiatu zameníme poctivú šunku, za malé jablko (postupne namiesto jablka, hrsť bobuľovitého ovocia)
  • 15 az 21 desiata ovocie, na obed pridávame k hlavnému jedlu malú kôpku ryže.
Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac informácií tu.