FÁZA II

II. Fáza (prechodná)
Ide o prechodnú fázu, priemerne sa za mesiac schudne 3-4 kg.
 
Druhá fáza trvá cca 10-21 dní a povinne nasleduje hneď po prvej fáze. U pravidelne športujúcich klientov je možné zahájenie redukčnej kúry priamo fázou 2., bez toho, aby bola fáza 1.
 
Táto fáza sa prispôsobí Vášmu životnému štýlu, je menej náročná a môže trvať dlhodobo, čiže aj viac týždňov. Je to pokračovanie bielkovinovej diéty z fázy 1, akurát s tým rozdielom, že už je povolené jedno ,,pravé" hlavné jedlo, kde je vysoký obsah bielkovín a s minimálnym množstvom tukov na deň (napr. hydina bez kože, chudé mäso, ryby, morské plody).
 
Spotreba instantných bielkovinových jedál na deň je 3-4 kusy. Organizmus sa aj naďalej musí udržiavať v ketóze, aby sa chudlo na úkor tukového a nie svalového tkaniva.
 
Časté chyby v druhej fáze:
  • automaticky sa dávajú prílohy k ,,pravému jedlu", môže sa však iba zelenina uvarená na vode alebo v pare. V žiadnom prípade nepoužívať zemiaky, ryžu a knedľu ako prílohu
  • nedostatočný prísun instantných bielkovinových jedál, pretože máme pocit nasýtenia
  • začne sa jesť pečivo, ktoré je naďalej neprípustné
  • nedodržiavanie pitného režimu, potrebné je vypiť stále aspoň 2-2,5 litra tekutín
  • vynechávanie fyzickej aktivity, ktorá je nutná a potrebná!!!
  • sladenie nápojov s cukrom
  • nedostatočné dopĺňanie minerálov, potrebná je aspoň polovičná dávka externých látok

VZOROVÝ JEDÁLNIČEK PRE FÁZU II

jednoduchosť, flexibilita a jedno pravé jedlo denne

Raňajky o 8:00

šálka nesladenej kávy alebo čaju (pokiaľ možno bez umelých sladidiel)
1 sladký instantný prípravok SPEEDIET® 

Desiata o 10:00

10 dkg poctivej šunky

Obed o 13:00

 

Pravé jedlo s vysokým obsahom bielkovín, nízkym obsahom tukov a sacharidov.

Pripravte si (alebo objednajte) šalát z povolených druhov zeleniny zaliaty 1 polievkovou lyžicou panenského olivového oleja získaného z prvého lisovania za studena.

Jedno hlavné jedlo s vysokým obsahom bielkovín, vyberte z nasledujúceho menu:

  1. A) 2 vajcia natvrdo
    B) 100 g teľacieho, chudého hovädzieho, zveriny či pečene
    C) 150 g kuraťa, morky či králika (bez kože)
    D) 200 g chudej ryby

Zelenina v neobmedzenom množstve (vyberte si z nasledujúceho zoznamu):

Artičoky, Huby, Patizón, Sója (klíčky), Brokolica, Špargľa, Pór, Špenát, Zeler biely, Kel, Paradajky, Repka, Čakanka, Karfiol, Reďkovky, Tekvica, Fazuľové struky, Baklažán, Repa, Kapusta (zelená, červená), Šalát (všetky druhy), Uhorka, Žerucha, Rukola, Fenikel,  Paprika, Šalát poľníček. Rozdiel oproti fáze I tvorí paprika a paradajky.

Upozornenie: Uvedené mäsá s vysokým obsahom bielkovín musia byť pripravené bez tukov, bez smaženia, teda úplne prírodne, najlepšie na teflonovej panvici na vode, v pare, či v mikrovlnnej rúre. Zelenina tvoriaca prílohu môže byť podávaná surová, varená v pare alebo dusená na vode. Vždy ju dostatočne osolíme!

Olovrant o 16:00

1 SLADKÝ instantný prípravok SPEEDIET® + veľký pohár vody alebo ľahký čaj či veľká šálka slabej kávy

Večera o 19:00

1 POLIEVKA SPEEDIET®

Nezabúdajte na užívanie minerálov a výživových doplnkov!!! (Horčík, Draslík, Omega kyseliny, príp. aj multivitamíny)

MUSÍTE PIŤ

Myslite na to, že počas dňa je potrebné pravidelne piť! Najlepšou voľbou sú minerálne vody (pokiaľ možno neperlivé) s vysokým obsahom minerálnych látok. V priebehu 2. fázy je treba každý deň vypiť aspoň 1,5 litra tekutín. Vhodné množstvo je 0,35-40 litra na 10 kg ideálnej hmotnosti! Aby ste na pitný režim nezabúdali, doporučujeme inštaláciu aplikácie My Water & Drink Reminder  (inštalácie IOS, android)"

Odporúčané nápoje:

minerálna voda (neperlivá), ľahký nesladený čaj / bylinkový čaj, ľahká káva / kávovinové náhrady (pokiaľ možno bez umelých sladidiel)

BEZPODMIENEČNE SA MUSÍTE VYVAROVAŤ

všetkých ostatných potravín, aj keby ste si o nich mysleli, že sú tzv. „diétne“ či „zdravé“!

Príklady zakázaných potravín rušiacich efekt bielkovinovej diéty: chlieb a všetky ďalšie druhy pečiva, sucháre, cereálie, ovocie a ovocné džúsy, všetky typy škrobovín, syrov a jogurtov, alkohol (vrátane piva a vína) a podobne.

Príjem potravín s obsahom sacharidov, či konzumácia klasického cukru sú striktne zakázané, oproti 1. fáze výnimku tvoria paradajky a paprika.

K sladeniu môžete v prípade nevyhnutnosti použiť stéviu, či iné náhradné sladidlo. 

ZAČNITE CVIČIŤ!

Počínajúc druhou fázou je veľmi žiaduce obohatiť diétny bielkovinový program o rozumnú telesnú aktivitu (aspoň 1 hodinu 3 x týždenne). Vhodné sú tieto typy aktivít: beh, bicykel, plávanie, rozumné posilňovanie, a pod.

Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac informácií tu.