FÁZA I

Bojujete s nadváhou alebo obezitou? Neviete si rady so svojou postavou? My vám ponúkame bezpečnú a lekármi odporúčanú diétu. Je to bielkovinová alebo proteínová ketogénna diéta, skrátene ketodiéta, ktorú navrhol americký profesor George L. Blackburn na Harvard Medical School.

 
Diéta má 4 fázy, ktoré na seba nadväzujú a každá má svoj zmysel, účinok a výsledok.
 
I. Fáza (štartovacia)
 
Prvá fáza je najťažšia, pretože je najprísnejšia, ale kvalitne Vás naštartuje. Za mesiac schudnete aj 8 kíl. Instantnými bielkovinovými jedlami sa nahrádzajú ,,pravé jedlá" a k nim je povolené jesť všetky druhy zeleniny, niektoré v neobmedzenom množstve. Zelenia je v prvej fáze povinná. Dôležité v prvej fáze je, aby sa konzumoval pomer medzi slanými a sladkými jedlami, t.z. 50:50.
 
Povolené druhy zeleniny: Artičoky, Huby, Patizón, Sója (klíčky), Brokolica, Špargľa, Pór, Špenát, Zeler biely, Kel, Čakanka, Karfiol, Reďkovky, Tekvica, Fazuľové struky, Baklažán, Kapusta (zelená, červená), Šalát (všetky druhy), Uhorka, Žerucha, Rukola, Fenikel, Šalát poľníček.
 
Sladké potraviny sú prísne zakázané, patrí sem aj ovocie a zelenina, ktorá obsahuje sacharidy a teda je sladká. Výnimkou sú iba sladké proteinové jedlá, ktoré sú súčasťou diéty. Na začiatok stavu ketózy* je potrebné, aby organizmus dostal dostatočné množstvo instantných bielkovín, čo znamená 1,2g na 1kg ideálnej hmotnosti u žien a u mužov 1,5g.
 
Prvá fáza trvá 10-21 dní, ktorá Vám zaručí rýchly úbytok nadbytočných kilogramov a redukcia hmotnosti je na úkor tukového tkaniva. Ako dôkaz je meranie na bioimpedačnej váhe. Za deň je priemerná spotreba 4-5 vrecúšok práškového bielkovinového jedla, podľa počiatočnej hmotnosti klienta.
 
*ketóza= je nahromadenie ketolátok v krvi. Je to prirodzený stav, ktorý sprevádza napr. hladovanie. Nemá to nič spoločné s nebezpečnou ketoacidózou.
 
Nezabudnite na externé dopĺňanie minerálov (horčík, draslík) a omega3 kyselín, prípadne i multivitamíny (pri dlhodobejších redukciách)
 
Časté chyby počas prvej fázy:
  • nedodržiava sa pomer medzi slaným a sladkým
  • nedostatočný prísun instantných bielkovinových jedál spôsobom, že mi stačili iba dva alebo tri sáčky na deň a necítili sme hlad
  • nedodržiava sa pitný režim, počas prvej fázy je dôležité, aby sa vypilo okolo 0,4 l tekutín na 10 kg hmotnosti
  • nápoje sa sladia cukrom (ak je to na nevydržanie tak je potrebné použiť radšej umelé sladidlo alebo stéviu)
  • nedostatočné doplňovanie minerálov, ktorým vznikajú telesné problémy
  • konzumácia alkoholu, alkohol je zakázaný, povolený je až od 3. fázy (pohár kvalitného vína)

VZOROVÝ JEDÁLNIČEK PRE FÁZU I

Vyhýbame sa telesným aktivitám!!! Organizmus sa na tretí deň užívania bielkovinovej diéty dostane do stavu „ketózy“ čo je stav, kedy telo siaha po tukových zásobách a začína ich spaľovať. Akákoľvek fyzická námaha – šport zapríčiní spaľovanie nie tuku, ale svalovej hmoty, čo bude mať za následok iba úbytok hmotnosti, ale nie tukových zásob!!!

Raňajky o 8:00

šálka nesladenej kávy alebo čaju (pokiaľ možno bez umelých sladidiel)
1 sladký instantný prípravok SPEEDIET®

Desiata o 10:00

10 dkg poctivej šunky – volitelné!

Obed o 13:00

1 SLANÝ instantný prípravok SPEEDIET® +

Zelenina v neobmedzenom množstve (vyberte si z nasledujúceho zoznamu):

Artičoky, Huby, Patizón, Sója (klíčky), Brokolica, Špargľa, Pór, Špenát, Zeler biely, Kel, Repka, Čakanka, Karfiol, Reďkovky, Tekvica, Fazuľové struky, Baklažán, Repa, Kapusta (zelená, červená), Šalát (všetky druhy), Uhorka, Žerucha, Rukola, Fenikel, Šalát poľníček.

Olovrant o 16:00

1 SLADKÝ instantný prípravok SPEEDIET® +

veľký pohár vody alebo ľahký čaj, či veľká šálka slabej kávy

Večera o 19:00

1 SLANÝ tekutý instantný prípravok SPEEDIET® (polievky) +
povolené druhy zeleniny

Nezabúdajte na užívanie minerálov a výživových doplnkov!!! (Horčík, Draslík, Omega kyseliny, príp. aj multivitamíny)

MUSÍTE PIŤ   "Aby ste na pitný režim nezabúdali, doporučujeme inštaláciu aplikácie My Water & Drink Reminder  (inštalácie IOS, android)"

Myslite na to, že počas dňa je potrebné pravidelne piť! Najlepšou voľbou sú minerálne vody (pokiaľ možno neperlivé) s vysokým obsahom minerálnych látok. V priebehu 1. fázy bezpodmienečne musíte každý deň vypiť minimálne 1,5 litra tekutín. Vhodné množstvo je 0,35-40 litra tekutín, na 10 kg ideálnej hmotnosti!

Odporúčané nápoje:

minerálna voda (neperlivá), ľahký nesladený čaj / bylinkový čaj, ľahká káva / kávovinové náhrady (pokiaľ možno bez umelých sladidiel)

BEZPODMIENEČNE SA MUSÍTE VYVAROVAŤ

všetkých ostatných potravín, aj keby ste si o nich mysleli, že sú tzv. „diétne“ či „zdravé“!

Príklady zakázaných potravín rušiacich efekt bielkovinovej diéty: chlieb a všetky ďalšie druhy pečiva, sucháre, cereálie, ovocie a ovocné džúsy, všetky typy škrobovín, syrov a jogurtov, alkohol (vrátane piva a vína) a podobne.

Príjem potravín s obsahom sacharidov, či konzumácia klasického cukru sú striktne zakázané.

K sladeniu môžete v prípade nevyhnutnosti použiť stéviu, či iné náhradné sladidlo. 

Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac informácií tu.